Znacznik strong jest jednym z fundamentalnych narzędzi w optymalizacji treści dla SEO. Jego głównym zadaniem jest podkreślenie ważności fragmentów tekstu, co ma istotne znaczenie zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek internetowych.
Czym jest znacznik strong?
Znacznik strong to element HTML używany do wyróżniania tekstu, który ma szczególne znaczenie. W przeglądarkach internetowych zazwyczaj powoduje on wyświetlenie tekstu w pogrubionej formie. Jednak znaczenie tego znacznika wykracza poza samą prezentację wizualną – informuje również wyszukiwarki o ważności danego fragmentu treści.
Gdzie występuje znacznik strong w internecie?
Znacznik strong można znaleźć w różnorodnych miejscach w Internecie, np. na takich podstronach jak:
- Wpisy, czyli artykuły na blogu: znacznik strong możemy używać do wyróżnienia kluczowych informacji, śródtytułów, wyrażeń iinnych ważnych faktów, na które czytający powinien zwrócić uwagę przemierzając wzrokiem po Twojej witrynie.
- Strony produktów: stosuje się wyróżnianie np. kluczowych cech produktów, takich jak cena, specyfikacje i unikalne zalety lub USP jak darmowa dostawa, prawdziwy konsultant czy odbiór w sklepie od ręki.
- Strony informacyjne: podkreślanie istotnych terminów, definicji oraz kluczowych wiadomości.
Korzyści z wykorzystywania znacznika strong dla SEO
Wykorzystanie znacznika strong przynosi liczne korzyści z perspektywy SEO:
- Podkreślenie kluczowych słów kluczowych: wyszukiwarki zwracają większą uwagę na tekst oznaczony znacznikiem strong, co może poprawić ranking dla tych słów kluczowych.
- Lepsza czytelność treści: ułatwia użytkownikom skanowanie i przyswajanie informacji, co może zwiększyć czas spędzony na stronie oraz zmniejszyć współczynnik odrzuceń.
- Poprawa struktury treści: pomaga w organizacji treści, sprawiając, że jest ona bardziej przejrzysta i zrozumiała zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek.
Na co zwrócić uwagę stosując znacznik strong?
Podczas implementacji znacznika strong na stronie internetowej warto pamiętać o kilku kluczowych zasadach:
- Umiejętność i umiar: Używaj znacznika strong z umiarem. Nadmierne stosowanie może zdezorientować użytkowników i wyszukiwarki (a nawet spowodować nałożenie filtra na podstronę za spam).
- Kontekst: upewnij się, że wyróżniane są tylko najważniejsze elementy treści, które rzeczywiście zasługują na podkreślenie (staraj nie sotoswać go do słów tylko do fragmentów tekstu).
- Semantyka: Wykorzystanie znacznika strong powinno zawsze mieć sens semantyczny, czyli rzeczywiście podkreślać ważność danego fragmentu tekstu (jeszcze raz umiar).
- Prezentacja: Unikaj ukrywania przy pomocy styli CSS pogrubienia treści wynikającego z zastosowania znacznika strong – wprowadza to niepotrzebny chaos do dokumentu, utrudniając jego czytanie przez ludzi, a Ciebie nieuchronnie przenosi na ciemną stronę SEO, jednocześnie narażając serwis na różnego rodzaje kary ze strony wyszukiwarek.
Drobny i niepozorny znacznik strong to potężne narzędzie w arsenale każdego specjalisty SEO, które pozwala na podkreślenie naprawdę kluczowych elementów treści. Jego umiejętne wykorzystanie może znacząco poprawić czytelność strony, podnieść jej ranking w wyszukiwarkach oraz zapewnić lepsze doświadczenie użytkowników. Stosowanie znacznika strong zgodnie z najlepszymi praktykami SEO przynosi korzyści zarówno dla właścicieli stron, jak i ich odwiedzających.
Przykład jak nie stosować znacznika stron poniżej:

Oczywiście to tylko przykład jak tego nie robić, w oryginalne wygląda to tak: https://webiti.pl/pozycjonowanie-stron/
O tym czym się różni znacznik strong o znacznika bold przeczytasz pod tym wpisem, a jeżeli nie wiesz czy treści na Twojej stronie spełniają najnowsze wytyczne Google skontaktuj się z nami i zamów Audyt Treści opublikowanych w Twojej witrynie.