Content marketing
Co to jest content marketing?
Content marketing to nie tylko “tekst na stronie”. Z pojęciem contnet marketingu wiąże się także pojęcie strategii contentowej, która polega na planowaniu i następnie tworzeniu wartościowych treści. Mówimy tutaj zarówno o nagłówkach, hasłach reklamowych, jak i rozbudowanych, eksperckich artykułach. Celem contnetu jest dostarczenie użytkownikowi (potencjalnemu klientowi) treści, które zwrócą jego uwagę oraz odpowiedzą na jego pytania (dobrze wpiszą się w intencje wyszukiwania).
Dlaczego warto tworzyć content?
Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć poprzez przedstawienie konkretnego przykładu. Wyobraź sobie, że prowadzisz sklep z narzędziami. Zamiast tylko krótko napisać na stronie jakie masz narzędzie i w jakiej cenie, zaczynasz tworzyć bloga. Piszesz ciekawy artykuł o tym, jak zrobić samodzielnie regał do garażu, jak wybrać najlepsze narzędzia do domowego warsztatu czy jak dbać o swoje narzędzia, żeby służyły nam przezm wiele lat.
Osoby, które trafią na Twojego bloga i przeczytają ten artykuł, zaczną Ci ufać, będą częściej odwiedzały Twoją stronę i traktowały ją jako źródło przydatnych i informacji. W pewnym momencie czytelnicy artykułu będą potrzebowali kupić jakieś narzędzia i w tym momencie prawdodpodbnie będą pamiętali o Twojej marce i ofercie.
Dostosowanie contentu do odbiorców
Content na Twojej stronie powinien się rozwijać i zmieniać wraz z potrzebami Twoich klientów. Nie powinien on się ograniczać tylko do “przyciągania uwagi”, ale powinien także utrzymywac zainteresowanie użytkowników i prowadzić do tego, aby czytelnik przekształcał się w Twojego klienta.
Regularne publikowanie treści, które są zgodne z aktualnymi zainteresowaniami i potrzebami użytkowników, jest kluczowe w budowaniu relacji z potencjlanymi klientami. Dajmy powód użytkownikom, aby wracali na naszą stronę po więcej informacji.
Darmowa wycena
Jak wartościowy content wpływa na widoczność strony w Google?
Google “lubi” strony, które zawierają dużo dobrej jakości treści. Jeśli Twoje artykuły są napisane w taki sposób, że ludzie spędzają na Twojej stronie więcej czasu, częściej na nią wracają i polecają znajomym to prawdodobnie Twoja strona będzie wyświetlana wyżej w wynikach wyszukiwania.
Sprawdź jakie jeszcze korzyści możesz odność dzięki wartościowemu contentowi na stronie.
Poprawa pozycji dzięki wartościowym treściom
Google promuje w swojej wyszukiwarce strony, które oferują użytkownikom unikalne, wartościowe treści, które rozwiązują problemy użytkowników (odpowiadają na ich pytania). Regularne publikowanie tego typu treści pozytywnie wpłynie na widoczność Twojej strony w Google.
Zaangażowanie użytkowników
Wartościowe treści zachęcają użytkowników do dłuższego pozostawania na Twojej stronie, co jest sygnałem dla Google, że Twoja witryna jest cenna. Większy czas spędzony na stronie może przekładać się na lepsze pozycje w wynikach wyszukiwania oraz zwiększa szansę na zainteresowanie się użytkownika Twoją ofertą.
Budowanie autorytetu
Dzięki przemyślanej strategii content marketingu możesz tworzyć eksperckie treści, które będą budowały Twój autoryrtet w sieci. Stań się ekspertem i liderem w swojej branży.
Linki zwrotne
Tworząc jakościowy content na swojej stronie, możesz zapewnić sobie dodatkowe źródła linków zewnętrznych prowadzących do Twojej domeny. Treści, które są wartościowe często i chętnie są udostępniane dalej, a Ty dzięki temu możesz zyskać bezpłatne backlinki.