Case Study - wzrost 530% w top3 w branży Beauty

Od 20 do ponad 130 fraz w TOP 3

Jeden z Klientów z branży beauty (e-commerce z produktami do pielęgnacji) w styczniu 2023 roku przeszedł do nas z konkretnym celem – zależało mu na zwiększeniu widoczności swojej strony w top 10 wyników wyszukiwania Google. Zwiększenie widoczności miało wpłynąć na poprawę konwersji – zwiększenie sprzedaży w e-sklepie.

Przyjęta strategia

Po wykonaniu szczegółowego audytu SEO strony, przygotowaliśmy plan działań na najbliższe 12 miesięcy. Stworzona przez nas strategia skupiała się między innymi na takich elementach jak:

  1. Optymalizacja techniczna – główne problemy na stronie dotyczyły duplikacji treści. W serwisie istniało wiele podstron o podobnie lub nawet takiej samej zawartości. Zdecydowaliśmy sie na połączenie części podstron oraz – tam gdzie nie było to możliwe – wdrożenie tagów kanonicznych.
  2. Linkowanie wewnętrzne – innym, istotnym problemem był problem z linkowaniem wewnętrznym. Dotarcie do kategorii niższego rzędu oraz części produktów było utrudnione (wymagało wielu kliknięć). Przebudowaliśmy całe drzewo kategorii.
  3. Content marketing – kolejnym krokiem było zaplanowanie strategii contentowej. W pierwszym półroczy skupiliśmy się na rozbudowie opisów kategorii oraz tworzeniu wpisów blogowych, a w kolejnym półroczy skupiliśmy się na optymalizacji i dalszej rozbudowie bloga. Poprawa i rozbudowa contentu na stronie wpłynęła na zwiększenie się ruchu z tzw. długiego ogona.
  4. Link building – przez 12 miesięcy opublikowaliśmy kilkanaście artykułów sponsorowanych z linkami do serwisu Klienta.

Wyniki

Strona początkowo nie była zbyt dobrze zoptymalizowana. W pierwszym półroczu mieliśmy razem z Klientem sporo prac technicznych do wykonania. Audyt SEO wykonany w pierwszym miesiącu współpracy udało się w całości wdrożyć pod koniec piątego miesiąca współpracy. Znacząca poprawa pozycji i widoczności strony nastąpiła od 9 miesiąca. W ciągu 12 miesięcy udało się osiągnąć:

  • 130 fraz w top 3 (według SENUTO). Startowaliśmy od 21 fraz w top
  • 274 frazy w top 10 (według SENUTO). Startowaliśmy od 102 fraz w top 10.
Case study - wzrost w top10 o 174 procent
Widczność strony w top 10 wyników wyszukiwania Google

Podsumowanie

Przemyślana strategia SEO zawsze przynosi porządane rezultaty. Czasem te rezultaty udaje sie osiągnąć szybciej, czasem trochę później. Należy jednak pamiętać, że SEO to proces, który (szczególnie w początkowym etapie) wymaga cierpliwości.

Twoja strona internetowa nie osiąga takich wyników, jakie zakładałeś? Skontaktuj się z nami zweryfikujemy co się dzieje i bezpłatne sasugerujemy rozwiązanie.

Ocena

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 7

Autor

Darmowa wycena

Umów się na darmową konsultację z Ekspertem SEO.
Podobne artykuły
Scroll to Top