Jeden z Klientów z branży beauty (e-commerce z produktami do pielęgnacji) w styczniu 2023 roku przeszedł do nas z konkretnym celem – zależało mu na zwiększeniu widoczności swojej strony w top 10 wyników wyszukiwania Google. Zwiększenie widoczności miało wpłynąć na poprawę konwersji – zwiększenie sprzedaży w e-sklepie.
Przyjęta strategia
Po wykonaniu szczegółowego audytu SEO strony, przygotowaliśmy plan działań na najbliższe 12 miesięcy. Stworzona przez nas strategia skupiała się między innymi na takich elementach jak:
- Optymalizacja techniczna – główne problemy na stronie dotyczyły duplikacji treści. W serwisie istniało wiele podstron o podobnie lub nawet takiej samej zawartości. Zdecydowaliśmy sie na połączenie części podstron oraz – tam gdzie nie było to możliwe – wdrożenie tagów kanonicznych.
- Linkowanie wewnętrzne – innym, istotnym problemem był problem z linkowaniem wewnętrznym. Dotarcie do kategorii niższego rzędu oraz części produktów było utrudnione (wymagało wielu kliknięć). Przebudowaliśmy całe drzewo kategorii.
- Content marketing – kolejnym krokiem było zaplanowanie strategii contentowej. W pierwszym półroczy skupiliśmy się na rozbudowie opisów kategorii oraz tworzeniu wpisów blogowych, a w kolejnym półroczy skupiliśmy się na optymalizacji i dalszej rozbudowie bloga. Poprawa i rozbudowa contentu na stronie wpłynęła na zwiększenie się ruchu z tzw. długiego ogona.
- Link building – przez 12 miesięcy opublikowaliśmy kilkanaście artykułów sponsorowanych z linkami do serwisu Klienta.
Wyniki
Strona początkowo nie była zbyt dobrze zoptymalizowana. W pierwszym półroczu mieliśmy razem z Klientem sporo prac technicznych do wykonania. Audyt SEO wykonany w pierwszym miesiącu współpracy udało się w całości wdrożyć pod koniec piątego miesiąca współpracy. Znacząca poprawa pozycji i widoczności strony nastąpiła od 9 miesiąca. W ciągu 12 miesięcy udało się osiągnąć:
- 130 fraz w top 3 (według SENUTO). Startowaliśmy od 21 fraz w top
- 274 frazy w top 10 (według SENUTO). Startowaliśmy od 102 fraz w top 10.
Podsumowanie
Przemyślana strategia SEO zawsze przynosi porządane rezultaty. Czasem te rezultaty udaje sie osiągnąć szybciej, czasem trochę później. Należy jednak pamiętać, że SEO to proces, który (szczególnie w początkowym etapie) wymaga cierpliwości.
Twoja strona internetowa nie osiąga takich wyników, jakie zakładałeś? Skontaktuj się z nami zweryfikujemy co się dzieje i bezpłatne sasugerujemy rozwiązanie.