Anchor text

« Powrót do listy pojęć

Anchor text, czyli tekst kotwicy, to klikalny tekst występujący na stronach internetowych (ale nie tylko), który w połączeniu z adresem URL tworzy link. Tekst ten jest ważnym elementem w SEO, ponieważ pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, jaki jest kontekst i tematyka linkowanej strony.

Tekst kotwicy powinien być związany tematycznie z zawartością strony, do której prowadzi. W ten sposób użytkownicy i wyszukiwarki lepiej rozumieją, czego mogą się spodziewać po kliknięciu w link. Używanie różnorodnych anchor textów pomaga uniknąć nadmiernej optymalizacji. Wyszukiwarki mogą potraktować nadużywanie dokładnie dopasowanego anchor text (exact match) jako próbę manipulacji wynikami wyszukiwania.

W praktyce możemy wyróżnić kilka typów anchor tekstów. Do najpopularniejszych zaliczamy:

  1. Exact-match (dokładne dopasowanie) – tekst kotwicy dokładnie odpowiada słowom kluczowym, dla których strona ma być optymalizowana, na przykład: sukienki wieczorowe, pozycjonowanie stron, seo.
  2. Partial-match (częściowo dopasowany) – zawiera część słów kluczowych, na przykład: polecane sukienki wieczorowe, zobacz nasze pergole ogrodowe.
  3. Brandowy – nazwa marki jako tekst kotwicy, na przykład: Webiti, Allegro.pl.
  4. Generyczny / tło / zero match – ogólne wyrażenia, niezwiązane ze słowami kluczowymi, na przykład: kliknij tutaj, więcej informacji.
  5. URL – często spotykany anchor tekst, szczególnie na forach i w social media. W tym przypadku anchor tekstem jest adres url, na przykład: https://webiti.pl/kontakt/.

Dobrze przemyślany anchor text może przyczynić się do lepszego pozycjonowania strony w Google i poprawy pozycji Twojej strony.

Ocena

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 12

Darmowa wycena

Umów się na darmową konsultację z Ekspertem SEO.
Scroll to Top