Hreflang

« Powrót do listy pojęć

Hreflang to atrybut używany w metatagach HTML, który informuje wyszukiwarki o wersjach językowych i regionalnych strony internetowej. Jest on ważny w przypadku witryn wielojęzycznych lub skierowanych do różnych rynków geograficznych. Dzięki poprawnemu użyciu atrybutu hreflang, wyszukiwarki mogą dostarczać użytkownikom wyniki wyszukiwania w odpowiednim języku, co znacznie poprawia doświadczenie użytkowników (UX) oraz zwiększa szansę na lepsze pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Przydatność i działania atrybutu hreflang można zobrazować przykładem: po wdrożeniu atrybutów hreflang informujemy wyszukiwarki o wszystkich wersjach językowych naszej strony. Gdy użytkownik szuka czegoś w wyszukiwarce, to stara się ona (wyszukiwarka) określić lokalizację/język użytkownika, następnie sprawdza czy nasza strona jest dostępna w tej wersji językowej i wyświetla użytkownikowi najbardziej odpowiednią wersję.

Jak dodać atrybut hreflang do strony?

Atrybut hreflang może być dodany do strony na trzy sposoby.

W nagłówku HTML – za pomocą tagu <link>:

<link rel="alternate" hreflang="en" href="https://webiti.pl/en" />
<link rel="alternate" hreflang="pl" href="https://webiti.pl/" />

W nagłówkach HTTP – dla dynamicznie generowanych stron, nagłówki HTTP mogą być użyte do wskazania wersji językowych:

Link: <https://webiti.pl/en>; rel="alternate"; hreflang="en"
Link: <https://webiti.pll>; rel="alternate"; hreflang="pl"

W mapach witryny (sitemapach) – za pomocą specjalnych wpisów w pliku sitemap.xml:

<url>
    <loc>https://example.com/pl</loc>
    <xhtml:link rel="alternate" hreflang="en" href="https://webiti.pl/en" />
    <xhtml:link rel="alternate" hreflang="pl" href="https://webiti.pl" />
</url>

Warto wiedzieć, że poprawne użycie atrybutu hreflang pomaga uniknąć problemów z duplikacją treści, które mogą negatywnie wpłynąć na SEO oraz zapewnia, że użytkownicy posługujący się różnymi językami trafiają na odpowiednie wersje strony i tym samym współczynnik odrzuceń będzie mniejszy.

Więcej o wersjach językowych możesz przeczytać w centrum pomocy Google: tutaj.

Ocena

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 4

Darmowa wycena

Umów się na darmową konsultację z Ekspertem SEO.
Scroll to Top