Open graph

« Powrót do listy pojęć

Open Graph (og) to protokół, który umożliwia stronie internetowej lepsze integracje z serwisami społecznościowymi poprzez precyzyjne określenie, jakie informacje (takie jak tytuł, opis, obrazek) mają być wyświetlane, gdy dana strona jest udostępniana w mediach społecznościowych. Został pierwotnie stworzony przez Facebooka, aby ułatwić integrację zewnętrznych stron z jego platformą, ale z czasem stał się szeroko przyjętym standardem używanym przez wiele różnych platform.

W praktyce zastosowanie może być takie – kiedy użytkownik dzieli się linkiem do strony w serwisie społecznościowym, Open Graph umożliwia serwisowi społecznościowemu przeczytanie metadanych strony zdefiniowanych w sekcji <head> dokumentu HTML. Te metadane mogą określać różne parametry strony, które mają być podświetlone lub po prostu wyróżnione podczas udostępniania linku w Social Media. Przykładowo, dzięki dodaniu do strony webiti.pl Open Graph podczas udostępniania linku do naszej strony na Facebooku użytkownik zobaczy:

Open graph – przykład wyświetlania na Facebooku.

Przykładowe dane open graph, które można skonfigurować:

  • og:title – tytuł strony, który ma być wyświetlany,
  • og:type – rodzaj strony (np. artykuł, wideo),
  • og:image – obrazek, który ma się wyświetlać w serwisach społecznościowych,
  • og:url – link do strony,
  • og:description – krótki opis zawartości strony.

Dzięki tym danym udostępnione w social media linki będą bardziej atrakcyjne, a tym samym zwiększą prawdopodobieństwo kliknięcia przez użytkowników. Open Graph jest bardzo cennym narzędziem dla firm, które chcą zwiększyć widoczność i zaangażowanie swoich treści w mediach społecznościowych.

Ocena

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 3

Darmowa wycena

Umów się na darmową konsultację z Ekspertem SEO.
Scroll to Top