« Powrót do listy pojęć
SERP (Search Engine Results Page) to strona z wynikami, która jest wyświetlana przez wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, po wpisaniu przez użytkownika zapytania. SERP może zawierać różnorodne elementy, w zależności od charakteru zapytania oraz algorytmów wyszukiwarki:
- wyniki organiczne (wyniki bezpłatne) – są to linki do stron internetowych, które wyszukiwarka uznała za najlepsze dla danego zapytania. Jednym z podstawowych celów pozycjonowania stron jest prowadzenie działań SEO w taki sposób, aby dana strona wyświetlała się jak najwyżej w wynikach organicznych.
- Reklamy – wyniki płatne, które są oznaczone jako reklama (Ad/Sponsorowane). W wyszukiwarce Google reklamy wyświetlają się najczęściej na samej górze – nad wynikami organicznymi, pod nim (pomiędzy nimi), a także po prawej stronie. Właściciele stron płacą za pokazywanie swoich stron na szczycie lub na dole wyników wyszukiwania dla określonych słów kluczowych. W Google te reklamy są zarządzane przez system Google Ads. Stwórz z nami skuteczną kampanię Google Ads.
- Featured Snippets – to tak zwane “wyróżnione fragmenty”, “fragmenty rozszerzone”, które pokazują odpowiedź bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania. Mogą to być definicje, listy, bezpośrednie odpowiedzi na zadane pytania (tzw. direct answers), tabele i inne. Snippet jest wydobywany z jednej z witryn, która wydaje się właściwie odpowiadać na zapytanie użytkownika i jest prezentowany w bardziej widocznym formacie.
- Wyniki lokalne – dla zapytań o charakterze lokalnym, wyszukiwarki pokazują mapę i listę biznesów wraz z ich lokalizacją, ocenami i podstawowymi informacjami. Są to często wyniki z Google Maps, które są bardzo ważne dla firm lokalnych.
- Knowledge Graphs i Knowledge Panels – te elementy zawierają zestawienia informacji i danych na temat osób, miejsc czy rzeczy zintegrowane bezpośrednio w SERP. Na przykład, zapytanie o sławną osobę może wyświetlić panel z jej biografią, zdjęciami i powiązanymi informacjami.