Branża edukacyjna e-commerce case study

Wzrost liczby transakcji o ponad 108%

Jeden z naszych klientów z branży edukacyjnej, którego początki ograniczały się do pozycjonowania bloga (celem było siągnięcie ruchu na bloga i zwiększania świadomości marki) i stron ofertowych, postanowił rozszerzyć swoją działalność o sklep internetowy z materiałami edukacyjnymi (produkty cyfrowe – PDF). Przedstawiamy, jak nasze wspólne działania marketingowe i technologiczne (dodanie do strony funkcjonalności sklepu oraz przeprowadzenie i wdrożenie udytu UX) doprowadziły do spektakularnego wzrostu liczby zamówień o 108% (kwartał do kwartału) w ciągu pierwszych sześciu miesięcy od uruchomienia sklepu.

Wzrost liczyby zamówień o 108%.

Plan działań

Nasza strategia skupiła się na kilku kluczowych działaniach:

  1. wdrożenie sklepu internetowego – wdrożyliśmy sklep internetowy (oparty na WooCommerce), który jest w pełni zintegrowany z dotychczasową strony. Dołożyliśmy wszelkich starań, aby proces zakupowy był prosty i intuicyjny dla użytkowników. Zadbaliśmy również o optymalizację wielkości koszyka – dzięki wdrożeniu machanizmów upsellingu (już na poziomie karty produktu i koszyka).
  2. Optymalizacja doświadczeń użytkowników (UX) – przeanalizowaliśmy zachowania użytkowników, aby dostosować układ i funkcjonalności strony w taki sposób, aby maksymalnie ułatwić zakupy.
  3. Content marketing – we współpracy z Klientem stworzyliśmy unikalne opisy dla kązdego z produktów. Klient otrzymał ods również wytyczne dotyczące tego w jaki sposób tworzyć opisy dla produktów, które będzie dodawał w przyszłości.

Rezultaty

Efekty naszej pracy przerosły oczekiwania Klienta:

  • Liczba zamówień w sklepie wzrosła o 108% (kwartał do kwartału) w ciągu pierwszych sześciu miesięcy.
  • Wzrost konwersji na stronie oraz zwiększony ruch z organicznego wyszukiwania. 87% transakcji pochodzi z organicznych wyników wyszukiwania.
  • Rozbudowa bazy klientów i znaczne zwiększenie zaangażowania dotychczasowych odbiorców treści.
Sprzedaż netto
Wzrost sprzedaży już od pierwszego miesiąca po uruchomieniu sklepu internetowego.

Analiza i wnioski

Ten projekt pokazuje, że dobrze przemyślane rozszerzenie oferty serwisu, który do tej pory skupiał się na ściąganiu użytkowników na bloga naprawdę może pomóc biznesowi się rozwinąć. Dzięki połączeniu sklepu z istniejącymi materiałami mogliśmy skorzystać z już wypracowanego zaufania i reputacji. Kluczem do sukcesu okazało się efektywne połączenie technologii z dobrze zaplanowaną strategią marketingową.

Podsumowanie

Nasz case study pokazuje, jak strategiczne podejście do rozwoju średniej wielkości bloga może przekształcić go w dochodowy kanał sprzedaży. Jeżeli potrzebujesz pomocy w rozwijaniu swojego projektu lub chcesz rozpocząć sprzedaż online, skontaktuj się z nami.

Ocena

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 5

Autor

Darmowa wycena

Umów się na darmową konsultację z Ekspertem SEO.
Podobne artykuły
Scroll to Top