Dofollow link

« Powrót do listy pojęć

Dofollow to domyślny atrybut linku, który informuje wyszukiwarki, takie jak Google, że mogą śledzić ten link i przekazywać wartość SEO (link juice) do strony, do której prowadzi (w przeciwieństwie do linków nofollow). Linki dofollow pomagają w budowaniu autorytetu i rankingu strony docelowej w wynikach wyszukiwania.

Kiedy link jest oznaczony jako dofollow (pamiętaj, że jeżeli link nie ma żadnego oznaczenia to domyślnie, zawsze jest to dofollow), wyszukiwarki takie jak Google wchodzą w ten link i analizują zawartość strony docelowej. Linki dofollow są ważne w procesie pozycjonowania stron, ponieważ pomagają w budowaniu sieci linków oraz pomagają robotom wyszukiwarki w odkrywaniu nowych podstron danego serwisu internetowego.

Przykłady zastosowania linków dofollow

  1. Linki wewnętrzne – prowadzące do innych stron w obrębie tej samej witryny. Pomagają one wyszukiwarkom zrozumieć strukturę strony i wartościować jej zawartość. Dzięki wewnętrznym linkom dofollow wyszukiwarki mogą poznawać kolejne podstrony naszego serwisu (i umieszczać je w swoim indeksie).
  2. Linki zewnętrzne – prowadzące do innych witryn. Jeśli witryna o wysokim autorytecie linkuje do Twojej strony za pomocą linku dofollow, przekazuje część swojej wartości SEO, co może poprawić Twój ranking w wynikach wyszukiwania. Zewnętrzne linki dofollow sa ważnym elementem strategii link buildingu.

Jak dodać link dofollow?

Tak naprawdę, aby dodać link dofollow… nie trzeba nic robić, ponieważ wszystkie linki są domyślnie linkami dofollow, chyba że zostaną oznaczone jako nofollow. Oto przykład standardowego linku dofollow:

<a href="https://webiti.pl/pozycjonowanie-stron">Pozycjonowanie stron</a>

A oto przykład linku z niestandardowym atrybutem “follow” (czasami możecie spotkać taki zapis):

<a href="https://webiti.pl/google-ads" rel="follow">Google Ads</a>

Warto zaznaczyć, że dodanie rel="follow" nie wpływa na sposób, w jaki wyszukiwarki traktują ten link, ponieważ nie jest to standardowy atrybut rozpoznawany przez wyszukiwarki (mówiąc wprost – atrybut “follow” jest pomijany przez roboty wyszukiwarki). Wyszukiwarki będą traktować ten link jako dofollow niezależnie od obecności atrybutu rel="follow".

Ocena

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 2

Darmowa wycena

Umów się na darmową konsultację z Ekspertem SEO.
Scroll to Top