Ponad 2500 procent wzrostów w TOP10 w branży YMYL

Z 10 do 300 fraz w TOP 10 w branży YMYL

Jak czas temu trafił do nas Klient, który posiadał niewielki serwis działający w branży: zdrowie. Serwis zmagał się ze sporą duplikacją wewnętrzną oraz działał na dość archaicznej themplatce. Z powodu wielu błędów optymalizacyjnych popełnionych w przeszłości przez poprzednią firmę SEO, łącznie z przelinkowaniem serwisu na niektóre frazy widoczność serwisu była mocno ograniczona.

Plan działań

Po wykonaniu pełnego audytu strony przygotowaliśmy plan działania na kolejne 12 miesięcy. Stworzona przez nas strategia skupiała się między innymi na takich elementach jak:

  1. Optymalizacja techniczna – na podstawie przeprowadzonego audytu SEO przesłaliśmy do Klienta szczegółowe rekomendacje zmian na stronie. Niestety, z powodu dość nietypowych rozwiązań w zakresie wybranego szablonu i wielu problemów z wdrożeniami wspólnie z klientem zdecydowaliśmy się na odświeżenie wyglądu całego serwisu. Kluczową zmianą okazała się zmiana struktury i poprawienie linkowania wewnętrznego. Dzięki optymalizacji tego obszaru serwis zaczął w krótkim czasie zyskiwać na widoczności.
  2. Content marketing – z powodu bardzo specjalistycznej branży w której klient działał, tworzenie treści pozostawało po stornie Klienta. Te ograniczenie, spowodowało, że przygotowany przez nas Content Plan nie został zrealizowany w pełni, dlatego by zapewnić odpowiedni wzrost widoczności skupiliśmy się na optymalizacji obecnej treści. Eliminacja duplikacji wewnętrznej i zewnętrznej, wyszukanie dodatkowych fraz kluczowych, optymalizacja i podziała obecnej treści oraz wzbogacenie jej o dodatkowe materiały graficzne i wideo – to wszystko spowodowało, że mimo braku nowych treści na serwisu udało się wygenerować odpowiednie wzrosty w zakresie widoczności, ale też pozycji głównych fraz kluczowych.
  3. Link building – klient przyszedł do nas ze z burzliwą historią linkowania zewnętrznego. W profili linków zostaliśmy nie tylko katalogi SEO ale też niskiej jakości precle, linki z profili czy systemu wymiany linków. W ramach współpracy udało się część z tych linków usunąć a tych, których nie byliśmy w stanie się pozbyć, dodaliśmy do narzędzia disavow by spróbować się od nich odciąć. Niestety, efekty “przypalenia” profilu linkowego jeszcze długo się ciągnęły za niektórymi frazami.

Wyniki

Już po kilku miesiącach od wdrożenia naszego audytu SEO strona zaczęła zyskiwać na widoczności. Ponieważ działaliśmy w branży YMYL a historyczny profil linków był mocno nadwyrężony, Google sukcesywnie przykładało serwisowi różnymi algorytmami, którym stawialiśmy czoła wprowadzając kolejne optymalizacje na stronie. Mimo praktycznie zerowego napływu nowych treści udało się wygenerować odpowiednie dla klienta wzrosty widoczności (rzędu +2000% w zakresie TOP3 i TOP3):

Efekt:

  • Zwiększenie liczby fraz kluczowych w top 3 z 5 do 109
  • Zwiększenie liczby fraz kluczowych w top 50 z 12 do 304
Widoczność strony w top 10 wyników wyszukiwania Google (źródło: Senuto)

Podsumowanie

Kluczowym czynnikiem sukcesu serwisu była odpowiednia optymalizacja techniczna, eliminacja błędów oraz wyprostowanie profilu linków. Mimo, że wykres obfituje, w wiele spadków, widać, że obrana strategia była słuszna, gdyż w długofalowym horyzoncie czasowym serwis opierała się wszelkim zawirowaniom w Google.

Ponownie widać, że dobrze zaplanowana i konsekwentnie realizowana strategia SEO może znacząco poprawić widoczność firmy w Internecie – jeśli chcesz, by Twoja strona również osiągnęła podobne wyniki, skontaktuj się z nami już dziś!

Ocena

Średnia ocena: 5 / 5. Liczba ocen: 4

Autor

Darmowa wycena

Umów się na darmową konsultację z Ekspertem SEO.
Podobne artykuły
Scroll to Top